duminică, 15 iulie 2012

”Căldură mare, mon cher!”


E vreme de stat liniștit, la umbră. Dar dacă îl ai pe Marc în vecini și se întâmplă să vină și Maya în vizită, tre' să te agiți, în soare. Alergi după frisbee, culegi roșii, fugărești fluturi, urmărești bondari, ai grijă să-i mai rămână lui Vasile măcar câteva roșii în picioare după partida de fotbal și în general, ești cu ochii-n paișpe.

După un șut spectaculos într-o tufă de roșii cherry, îl iau pe Marc și-l avertizez:
-Ascultă, Marcone: dacă mai rupi roșiile, va trebui să te plantez într-un ghiveci! O să te îngrop până la genunchi în pământ, o să-ți pun apă la rădăcină, iar tu va trebui să stai cu mâinile în sus, cu degetele răsfirate și din fiecare degețel să produci câte o roșie, deal?”
A gogonat ochii cât cepele și mi-a răspuns:
-Oops! I can't do it! Mai bine cumpăr de la Metro! 
A trebuit să admit că are dreptate și ne-am continuat treburile. Și ne-am jucat până ne-am încăierat de la un cocoș cu roți. Maya a câștigat. (Because e fată.) Marc s-a supărat. L-am căutat amândouă și când l-am găsit ne-a explicat: ”m-am ascundat că eram supărat”.

Un alt șut bine plasat a trimis mingea în cușca lui Carol. I-am întrebat pe prunci ce ce cred ei c-am putea face în acest caz. Maya a pasat, logic, problema lui Marc. Iar el a venit cu soluția salvatoare: eu urma să recuperez mingea, că e câinele meu: ”pe mine latră, nu me cunoaște”. M-am codit, lăsându-mă greu înduplecată așa că m-a îndemnat: ”go, Arcadia! Carol has verry nice coteț!” Ce băiat isteț!

Din cauza alergăturii venise vremea pentru ceva de-ale gurii, m-a avertizat, discret, Marc: ”Arcadia, eu am o foame de doi pizza. Dacă nu me dai mâncare mănănc tot iarbul tău!” Văleu!


Între două înghițituri s-a interesat de soarta pruncului meu, despre care auzise că ”l-a mușcat o păpușă”. Venise rândul meu să gogonez ocheții ca Ion când a văzut girafa. Noroc cu Vasile care m-a lămurit înainte să mi se gripeze complet creierii. Vorbea despre căpușă. L-am asigurat că totul e sub control, fiul meu nu e în pericol iminent din cauza căpușelor ci din cauza licenței.
Cu tot optimismul meu n-am reușit să-l liniștesc complet pentru că mi-a spus ușor îngrijorat că el se teme și de ”mușci” și ”păpuși”.  De ce zici că te temi, l-am întrebat cu ochii gata de explozie? ” De flies and ticks”.

Vara e în toi, bucurați-vă cu noi! 



24 de comentarii:

  1. Ce minunatii de copii!
    Frumosi foc si aduc splendoare intr-o zi de duminica!
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu aș aduna la mine în ogradă toți pruncii pe care-i întâlnesc :D
      Toate bune și ție! :)

      Ștergere
  2. Zic si eu: "Bože moj, ce copii frumosi!"
    Imaginea în care sînt întinsi unul lînga celalalt, spune totul! Ce priviri îsi trag! =))

    La noi ploua...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vai, să-l fi văzut pe Marc ce fețe-fețe a făcut când a văzut-o! Era emoționat tot, uitase de box, de fotbal, de mușchi, ziceai că-i de gelatină =)) =))

      La noi sunt 37 de grade, mai avem un pic și dăm în clocot :D

      Ștergere
  3. Fiertura mare! Frumosi copilasii, amuzanta poveste.
    Ventilatorul e pe invarteala non-stop, ne vaietam de masele, avem ochii umflati si lacrimeaza, dar daca il opresti e si mai rau.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragul meu, eu de azi noapte sunt cu febră, cu frisoane, cu muci și lacrimi, cu dureri de jur împrejur, mă simt mai defectă ca oricând. Iar căldura asta e cireașa de pe tort :D

      Cine zicea că noi trăim la munte? :P

      Ștergere
  4. Cine este această Marlene Dietrich în devenire? Are o charismă de neînchipuit, nici nu mă mir că-i de gelatină Marcone...

    Să-ţi spun ce călduri sunt în Timişoara? :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maya e o mare aristocrată. :D
      Un fel de Marie care cântă "Everybody Wants to Be a Cat". =))

      Ștergere
    2. MAAAMĂ, fetița este de ZILE MARI!!

      da, nici cu „ascundatul „ nu mi-e rușine, oricâte roșii s-ar pierde.
      p.s. dom Vasile nu te ajută la grădinărit?( eu, de exemplu, la capitolul ăsta sunt o doamnă!)

      Ștergere
    3. Da, Maya e unică! :D

      Dacă mă ajută Vasile, zici? Păi grădinăritul și gazonul sunt atribuțiunile lui, eu mă ocul exclusiv de flori. De aia și spuneam în postare că îi recomandam lui Marcone să-i lase în picioare măcar câteva tufe :))

      Ștergere
  5. Cu asa puiuti in curte uiti cum e cu timpul- "probabil" .:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, uit de toate. Uit chiar și apa deschisă trei ore =))

      Ștergere
  6. Aha, deci,de la apa uitată deschisă arată aşa bine crăiţele alea!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Dacă ai ști din ce răgălii de plante am făcut eu florile alea, mi-ai da o diplomă :D

    Vecina mea de la răsărit are la bloc niște jardiniere cu niște rămășițe de crăițe care au răsărit de capul lor din semințele scuturate anul trecut, udate doar arar de ploi. Bașca, anul ăsta un cuplu de guguștiuci și-a făcut cuib între ele, le-a ciugulit, le-a turtit, le-a nenorocit. Iar vecina mi-a adus într-un ziar niște răsaduri de-alea chinuite fiindcă știa că-mi plac și mie și lui Carol. (Lui îi place în mod deosebit să le ”ude”, nu știu de ce).

    Ei bine, eu le-am plantat, le-am udat, le-am îngrășat și le-am făcut oameni. Mă rog, tagetes :P

    RăspundețiȘtergere
  8. l-a muscat o papusa :))). na acuma, ce sa zic, are si Marcone dreptate: cu asa papusa langa el, e normal sa il apuce tremuriciul ;))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, asta cu mușcatul păpușii cred că e cea mai tare perlă din vara asta =))

      Ștergere
  9. Răspunsuri
    1. Mi se consolidează tot mai mult părerea că prima condiție ca să guști fericirea este să ai în preajmă copii :)

      Ștergere
  10. ''Căldură mare, mon cher!''
    habar nu ai ce e aia (mai ales cea de duminica trecuta)

    bafta pustiului la licenta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, ai dreptate! Mi-a spus soră-mea că la voi a fost crunt :(

      Mulțumim frumos! :*

      Ștergere
  11. De unde scoți așa minunății de copii, Arcadia!?
    Limbajul lor îmi amintește de fetițele unui cuplu de prieteni din Craiova; ea - bulgăroaică din Bulgaria; el - ungur din România. Trebuia să ai măcar rudimente lingvistice de rusă, bulgară și maghiară ca să înțelegi ce turuiau ele acolo. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar acum m-am întors de la o partidă de handbal cu Marc. I-am explicat că mă simt îngrozitor de rău (am o viroză care mă chinuie cumplit) iar el, în loc să mă înțeleagă, mi-a spus:
      ”Nu ved că ești bolnav, ved că ești granny obosit.”

      =))

      Ștergere