duminică, 2 septembrie 2012

Facebook

N-ai cont de Facebook, nu exiști. Eu am, exist, dar nu cred c-o mai duc mult. Într-o bună zi o s-o mierlesc, intoxicată și bășicată de ce-am văzut pe pereții Facebook-ului. Da, știu, o să-mi spuneți că nu m-a silit nimeni să-mi fac cont și că n-am decât să-l șterg dacă nu-mi convine. Nț!  Nu pot să-l șterg pentru că din când în când mai aflu și eu pe unde mi-e pruncul. E un fel de prevenție a infarctului miocardic, dacă vreți, când se face ora 3 AM și nici urmă de urmaș, ca să zic așa.

Generația asta trăiește cu picioarele pe pământ și cu restul organismului pe Facebook.

”La cafea cu Pufi!!!!   ♥ ”  Unde Pufi poate fi colegul de dormeză sau canișul, n-am de unde să știu, pentru că Ali Alinutza e prietena prietenei lui Billy Gilly, cu care habar n-am cum m-am procopsit în lista de friendși.

”Nae Vâlvătaie posted a new photo”. Poză cu o babă stafidită-îmbrobodită, subtitrată agramat cu un text duios-siropos: ”Da-ți like dacă aveți o mamă care vă jelește și vă iubește”. Like nu-ți dau, măi Nae, dar mă tentează să-ți răspund ca băieții de la Sector 7 & Krem: ”Nu vărsa o lacrimă/Mă-ta are cratimă”.

”Nelu Colonelu send you a request in  Buggle.  Bagă-l unde vrei tu, Nelule, dar pe mine scutește-mă de strigătele astea de ajutor! (Oricât am sperat c-am blocat toate jocurile astea cretinoide, se vede treaba că ei reușesc să inventeze altele noi cu care să-mi mențină nervii sculați.)

”Lia Ciocârlia updated her profile photo”. Nu-mi mai amintesc cum arăta vechea fotografie de profil, dar sigur era mai reușită ca asta în care Lia Ciocârlia arată mai degrabă ca un bâtlan electrocutat.

”Vergil Neibărhud added 57 new photos to the album ”Iubirea mea”. Vergile, era să mă păcălești iar că albumul e dedicat vreunei adolescente fosforescente din zilele noastre, când de fapt tu i-ai făcut Fiatului tău Panda din deceniul trecut o nouă ședință foto. Acum sunt precisă că are mai multe poze decât a avut Naomi Campbell în toată cariera.

”Veta Coamă likes ”IMPOTRIVA CĂDERII PĂRULUI's photo”.  N-aș fi aflat de noul șampon ”cu extract de găinaț de vultur moțat din Anzii peruvieni” dacă prietena mea bio n-ar fi dat like la poză. Acum știu de ce am părul firav, dar n-o să dau în veci atâta bănet pe-un șampon de rahat, fie el și de vultur moțat! Iar de plecat în Peru nu plec și de-ar fi să-mi strălucească țeasta ca a lui Bruce Willis. Aș putea însă să-mi fertilizez pleata cu vreun plăcintoc autohton, șezând sub culoarul aerian al porumbeilor vecinului dacă chiar o să chelesc, mă gândesc.

”Miorița Laie shared Câștigă un Samsung Galaxy S3's photo”.   Încă una din ciclul ”Aferim, aferim/Fiți atenți cum vă prostim!”. O să câștig Samsung-ul ăla când mi-o crește părul creț și ochii albastru de Voroneț.

”Croitorașul cel Viteaz: Vând mașină de cusut Ileana”. Cumpăr numai la pachet cu Cosânzeana, că e contemporană cu mașina de cusut Ileana.

”Artemiza Baltă is with Gil Pescariu at Laguna Albastră”  Urmează o serie de poze în care Artemiza stă fie tolănită cu ea însăși la soare, fie se bălăcește-n mare. Până la glezne, ca să-i vedem costumul de baie ”deopies” și burtoiul pârlit.  La câtă celulită are n-ar mânca-o nici crocodilii, dacă s-ar scălda în Nil. Mă-ntreb cum rezistă Gil.

”Simona Lingual added 25 photos at the album ”Italy”.  Mărturisesc, fata asta e moțul de pe tortul Facebook-ului. Din circa 20 de poze pe care le postează zilnic, în 19 e cu limbocul afară. De când îmi schingiuiește ea retina cu pozele în care e veșnic cu limba-n bătaia blițului, nu mă mai ling pe buze nici după resturile de glazură care mi se lipesc pe bot când mănânc tort.  Iar de va fi nevoie să mai merg la doctor vreodată, cu niciun chip n-o să mai casc gura să zic ”A”. Doctorii nu vor mai obține de la mine dect maxim un ”U”, scurt, cu trompa orientată spre parchet. Dar asta nu e tot, vorba ălora de la Teleshopping. Fata noastră și-a molipsit și prietenul cu obiceiul ei sinistru. Distinsul, de la o vreme, începe să apară prin câte-o poză duioasă, cu limba scoasă. O fi în limbă după ea, mă gândesc, de apare îmbrăcat în costum, cu pantofi de lac și cu limba atârnându-i, lată, în loc de cravată.

Ritzi Pitzi was tagged in Ionutz cel Micutz's album ”La școală”. Micutza Ritzi apare în pozică, cât e ea de mică, îmbrăcată într-o cordică.  I-ar cădea stafidiți toți strămoșii din arborele genealogic dac-ar vedea-o pe micuță cum umblă ea la școală, îmbrăcată numa-ntr-o cordeluță îngustuță. Cum avea disperată nevoie de glorie, a apelat la bunăvoința lui Ionutz, pentru că n-a-ndrăznit să-și pună poza pe propriul perete în Facebook, de teamă c-o ochește bătrânu'. Că doar l-a mai găsit odată vâslind disperat pe urmele ei, pe internet. Când i-a zărit moaca și cererea de prietenie s-a făcut stacojie. 
- What's on your mind? - o întreba duios Zuckerberg.
- WTF! - atât a mai apucat să scrie până când s-a ivit daddy din sufragerie. Apoi i-a răspuns senină la toate necunoscutele care-l chinuiau. Când a ajuns la traduceri, a tras de timp, o secundă:
- Ce-nseamnă WTF, zici?  Ăăăă... 
- Welcome To Facebook!  Pupici!


62 de comentarii:

  1. Ai o răbdare de invidiat!
    Eu intru pe FB numai ca să contracarez ”bunul obicei” al unei verișoare care obișnuiește să posteze poze cu noi de când aveam încă coșuri pe față și să zic că nu-s io aia. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pfoai, te-nțeleg perfect. O lună de zile m-am luptat cu toți cunoscuții care mă tăguiau într-o poză din secolul trecut când eram diafană și dolofană :))

      Noroc că poza s-a-nvechit și ei s-au potolit :P

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Dacă e pe-așa, tre' să vă puneți buton de ”like” pe blog, că eu, de cele mai multe ori, rămân mută și nu știu ce să zic. Butonul ăsta m-ar salva, v-aș umple cămara de ”laici” =))

      Ștergere
  3. :)))Ce mai m-am râs:)
    Poti sa-mi spui si mie de unde e antetul? Sunt niste combinatii pe care as dori sa le incerc. Multumiri anticipate!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă te referi la headerul blogului, e o lucrare de-a domnului Jacotă:

      http://img600.imageshack.us/img600/1554/jacota004resize.jpg

      Ștergere
    2. Multumesc mult! Linkul da eroare, romanii astia...:))

      Ștergere
    3. Comentariile din blogger nu suportă hyperlink-uri, deci tre să copy/paste adresa în browserul tău. Am verificat și merge. :)

      Ștergere
  4. Mai este un aspect extrem de interesant pe feisbuc. Si anume: cine lasa primul comment, si-i vezi pe unii care scriu doar atat : PRIMUL!!!
    Si dintr-o data veatsa lor capata sens:))si priveste de deasupra pe toti ceilalti:>

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Despre aspectul ăsta nu știam. Iar asta ne conduce la concluzia că frienșii mei sunt mai ”copți” ca ai tăi. Ia zi: tu ai băbăciuni care-și expun burțile și celulita pe perete? N-ai! =))

      Ștergere
  5. eu am doar bunaciuni carora li se fac poze din cer in toalete, ca toate priveste in sus sa li se vada sufletul pur si inocent in toata splendoarea lui NEcoapta=))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Preferatele mele sunt fetele alea care se pozează singure în oglindă, sau cu aparatul într-o mână, și fac ele un botic...și-și umflă pectoralii inocentzi... :)))))

      Ștergere
  6. Răspunsuri
    1. Doar dacă nu-mi ceri bani pentru publicitate, că salariul îl iau tocmai pe 10 =))

      Mulțam ;)

      Ștergere
  7. Esti fenomenala mai fata,m-ai uns pe suflet cu postul asta!Vrei sau nu tot te seruiesc =)) pe feisbuc.Pupici

    RăspundețiȘtergere
  8. Poti sa umbli la setari, sa dezactivezi notificarile... Eu in general blochez invitatiile la jocuri sau alte aplicatii care nu apartin Facebook.
    Am blocat pana acum peste 70 si n-am cont decat de 1 an si cateva luni. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va trebui să studiez chestiunea, mă ispitește tare să le tai macaroana la toți odată, hârști! =))

      Mulțam fain! :)

      Ștergere
  9. Plăcutu-mi-a "neibărhud" ...
    Și Facebook se încadrează în ceea ce spunea Nae Ionescu despre școală ...
    E bună dar nu trebuie luată în serios!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La câte-mi plac mie de la tine, sunt datoare vândută :))

      Iar cu FB, ce să zic? Am acolo și niște prieteni pe care îi iau foarte în serios, ia:

      http://img651.imageshack.us/img651/3365/karinaeli.jpg

      Ștergere
  10. sa n-ai tu buton de like...wtf(in interpretarea ta,bineinteles)?:)) super postarea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Super para ta verticală cu telemea! :)) Mi-a rămas gândul la ea :D
      Nici tu n-ai buton de like! :P

      Ștergere
  11. Ora 3 AM este bine plasată în noapte, nici chiar chiar și nici foarte foarte. Pare a fi un accident minor....Dacă se repetă de minim 6 ori pe săptămână, puteți deveni o expertă în FB...Se dau și premii...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Boierule, sper din toată inima să nu vă citească pruncul comentariul și să-și propună să mă facă expertă în feisbucologie =))

      Cât despre premii, în clasa a patra am primit ca premiu o carte despre mașini agricole, în liceu m-au recompensat pentru merite deosebite la învățătură cu ”Cartea femeii peste 40 de ani”, deci mă aștept ca acum să primesc o cărticică de colorat cu Albă ca Zăpada. =))

      Ștergere
  12. Superba scriitura.
    Io nu-s o inflacarata feisbucista, uneori mai casc ochii in batatura amicilor de copilarie care-s peste mari si tari si au binevoit sa umple spatiul cu fotografiile fameliei.
    Mi s-a intamplat sa fiu intr-o biserica la slujba, iar amica mea din cor, in timp ce preotul incepuse sa vorbeasca, si-a scos repede telefonul si a inceput sa cetuiasca pe faimosul FB, pentru ca CIA nu era la curent cu localizarea ei si cu ceea ce se petrece in biserica, trebuia dat rapid un update al situatiei. Daca nu, ar fi plecat direct racheta din Pentagon pentru distrugerea ei si a tuturor enoriasilor care in momentul cu pricina isi vedeau linistiti de conectia sufleteasca.
    Mai lipseste ca preotul sa se conecteze in timpul slujbei, sa faca un breik de cantare pentru ca e musai sa raspunda unui mesaj feisbucist.Nu m-ar mira...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bre, nu știu cum e la voi în Franța, dar în Romania bisericile sunt pline de enoriași cuminți, care ascultă cu atenție slujba și pleacă acasă să aplice ce i-a învățat popa. :P

      Ștergere
  13. nu mai stiu unde am vazut ce urmeaza sa zic, as putea sa jur ca taman pe facebook, dar cre' ca pune punctul pe "t" din "WTF". oricum, suna ca si cand ar fi zis-o nae ionescu (daca mai traia pana acum):)). ca idee, ca forma n-am tinut-o exact minte. iaca: pe facebook e ca la inchisoare: niste unii care n-au ce face si scriu toata ziua pe pereti...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam așa e, da. Să scriem, dacă tot n-avem nimic de spus :))

      Ștergere
  14. Arcadie, la asta chiar nu te gandeai -citesc in presa ca niste pustani de 15 ani s-au omorat pe alte taramuri din cauza unor comentarii contradictorii pe FB. Asta da treaba!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Amu ce să zic? Omenirea n-a pierdut nimic de preț.... :P

      Sunt cinică, să-mi fie rușine!

      Ștergere
  15. Eu nu am şi nici nu am de gând să îmi fac. :P
    Am deja Blogspot, The West L1, Gmail, Yahoo Mail and Mess. Îs cam multe.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai vorbim peste niște ani! Până la urmă o să ai și tu! =)) =))

      (Când o să vrei să vezi niște colegi de care nu mai știi nimic, niște rubedenii plecate peste mări și țări, pruncii amicilor pe care nu i-ai văzut niciodată...Motive temeinice, vreau să zic :))

      Ștergere
    2. Am deja Google Talk, Yahoo Messenger, doua cartele de Vodafone şi Cosmote cu minute multe.
      Am avut odinioară HI5, l-am şters atunci când m-am maturizat :)), deşi noi barbaţii suntem nişte copchii incurabili. :D

      Ștergere
    3. Pesemne tu ai relații calde cu toți, de poți să-i suni, să le scrii și să le ceri poze :))

      Eu comunic cu puțini prin metodele descrise de tine, pe restul îi văd pe FB fără să vorbesc cu ei :P

      Deci io te sfătuiesc să-ți faci cont până nu dispare FB =)) =))

      Ștergere
    4. Uite câţi nebuni există pe lumea asta:
      https://www.facebook.com/pages/Academia-Na%C8%9Bional%C4%83-de-Ortodoxism-Patriotic/463639510335368

      Ștergere
    5. Ha ha ha! Ăsta e un hibrid din ăla periculos, o încrucișare între oaia (Domnului) și diavolul tasmanian =))

      Ștergere
  16. nici de feisbuc nu-mi place, dar nici fara el nu pot. ca toate cunostintile mele de pe taramul profesional se afla pe feisbuc. si tot pe feisbuc e si grupul care anunta conferinte. cum io fara conferinte nu exist (HAHAHAHAHA!), tre sa fiu pe feisbuc. ptiu! ietete cum ma ia cu incoerenta numa cand ma gandesc la unealta asta de comunicare in masa :)).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu mă întreb demult care/când va fi sfârșitul FB. Nu poate să țină veșnic, asta-i clar :))

      Ștergere
  17. @ Zazuza, daca imi permiti, o infima corectare: se zice feisbuc+i ;)

    @Fantasmagorica Arcadia: tu stii ce sentimente ardente (da' care salasluiesc in cap, dom'Vasile, deci fara frica!) nutresc io pentru tine, da? Mah, dar sa te iei tu de cea mai buna prietena a mea, ei asta nu ti-o poci pentru ca sa iert...Cea mai buna prietena a mea, care ma insoteste peste tot si nu ma paraseste nici o clipita, pe care o port cu mine in cele mai ascunse celule ale fiintei mele, cu care ma culc, ma trezesc, ma imbaiesc, mananc, respir, visez, sper si iubesc? Ei nu ca asta e culmea!!! Si unde mai pui ca are abilitatea sa te mai si salveze din coltii crocobaurilor, de Nil, de Dambovita ori alte corpuri hidrologice curgatoare ori statatoare!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Laponico dragă, sentimentele sunt reciproce și biunivoce! Eu n-am nimic cu prietena ta, fiecare avem una, mai dolofană sau mai sărmană, dar nu ne-o expunem goală, fotografiată macro, pe FB, nu? O mai împodobim cu un șal de organza, cu un bumbăcel, cu o mătăsică... :D

      Ștergere
    2. :))))) corect, corect, Lapona, ne cerem scuze telespectatorilor pentru eroare :))))

      Ștergere
  18. De ce dom'ne, de ce nu? Adica, noi nu ne-o expunem, ca e o prietena intima, o legatura privata. Dar tu stii ca mie imi face bine la pisic cand si-o expun altele? Imi inflationeaza moralu'! Stiu, sunt o triviala!
    Te pupa si te vegheaza atent aceeasi Lapona de toate zilele!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bre, la piscină n-ai ce face, o iei cu tine, n-o poți lăsa acasă, că e și ea om și vrea la soare, la apă. :))
      Dar tre musai s-o expui pe FB? :O

      ...

      (Dacă mă gândesc bine, cred că numai așa poate și ea să-și facă prieteni, să cunoască lume, deci da, îi trebuie album.
      Mâine-s la piscină și după aia în șpagat pe FB. Fii pe fază!)

      Ștergere
  19. buna idee sa butonezi un pic pe la setari . eu am blocat toate aplicatiile si jocurile cu pricina , si nu mi-am lasat la noutati decat frensi-i ai mai frensi a caror stiri normale la cap m-ar fi interesat si pe mine cateodata ;) in rest toate bune <:-P , feisbucul incepe sa aiba aroma unei piete din Frankfurt , unde in 10 min faci cunostinta cu juma de planeta , fiecare cu mirosul propriu .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu credeam că piața din Frankfurt poate semăna cu aia din Brașov și cu atât mai puțin cu FB, dar ai dreptate, au un numitor comun: varza! =)) =))

      Ștergere
    2. Se poate bloca si o 'persona non grata', ce nu te mai gaseste decat abia dupa ce se logheaza pe FB, desi pana atunci ii apari bine-merci; insa nu e o metoda sigura si am dovezi ca pe respectiva/ul il poti avea deja in lista, sub alt nume/nick si/sau alte date false.

      Ștergere
    3. Lamurire: pentru ca pare sa se inteleaga exact contrariul, trebuia sa specific mai clar ca, daca se da cautare dupa nume, apari oricui, cu nume, poza si un minim de amanunte dar, FB-ul iti cere, pentru a vedea detalii suplimentare, sa te loghezi; ori, abia dupa logare, persoana trecuta in black-listul tau nu mai apare, in locul ei aparand "Nu au fost găsite rezultate pentru interogarea dumneavoastră."

      Ștergere
    4. Offff... atâtea dedesubturi mai are și FB ăsta că nimic nu mai e sigur. Cică și dacă-ți ștergi contul pozele și nu-mai-știu-ce tot rămân stocate undeva, forever :O

      Cât despre poza mea, cu greu m-ar recunoaște cineva :D
      Oricum, pentru că am în listă niște nume pe care nu le cunosc, cred că mă duc să le dau delete. Just în case...

      Mulțam, deci, pentru impuls :D

      Ștergere
  20. Arcadia, cum te gasesc pe Facebook ? Ca sa-ti dau un big like.. Tare aia cu Vergil Neibărhud si iuvirea lui! :))Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  21. Pe langa postare treuie sa servesti cititorii cu o pastila de burta. Am ras pana m-au luat crampele :))

    RăspundețiȘtergere
  22. superbă, savuroasă scriere, ca de obicei...
    apropos... ce zici, vrei să fim pretini pe feisbuc?... :D :-))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ești sigur că vrei asta? Întâi șterge eventualele poze cu tine în șpagat, pe plaja din Miami, ca să nu te trezești subiect pe blog =))

      Ștergere
  23. super!!!!! hm... multumim pt portia de ras!

    RăspundețiȘtergere
  24. Vai ce-mi palce postarea asta a ta... Vai ce-mi place...
    Dar cel mai mult imi place pentru ca, nefiind prietena ta pe feisbuc, nu poate fi vorba despre mine nicidecum =))

    PS: acum, totusi, pot sa-ti cer prietenia?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. He he he! Te expui, sper că-ți dai seama! :))))))

      Ștergere
    2. pai aproape asa mi s-a intampl;at si mie.Initial niste tineri prieteni americani care erau uimiti ca eu nu exist in spatiul cu pricina,mi-au facut cont.imi placea ca aflam de ei,mai degraba decat in e-mailuri,
      care pare ca sunt demodate.apoi s-a intamplat cum spui.apoi am cunoscut blogeriterle prietene,caraora le spuneam ca mi se pare anormal ce se intampla ca totul s-a mutat pe fb si au ras ingaduitor si mi-au explicat ce si cum.rezulata,culmea,ca lumea vrea sa afle de pe fb ce se intampla pe bloguri,interactiunea fiind rapida.in vara asta am avut intamplari teribile care mi-au schimbat viata. si am constatat ca pe fb am avut cea mai rapida legatura.oamenii tineri isi urmaresc contul si mesajele din fb,mai degraba decat cele din e-mail.de curand am invatat sa scap si de jocuri si mai te miri ce invitatii.te invat.dupa campanii inutile impotriva jocurilor.suna-ma ca iti povestec ce stiu.vroiam s-o lungesc sa-ti spun mai multe,dar m-au lasat puterile.sa traiasca Vasile definitiv si tu sa te bucuri!

      Ștergere
    3. Te sun mâine, că la ora asta s-ar putea să-mi spui ceva care nu vreau s-aud :)))

      Ștergere
  25. Preastimata Arcadie,

    Domnul al bun sa te tie!
    (Domnul al bun = Vasalie)
    C-am hlizit cu pofta pura
    Si bere pe tastatura!
    Cont da Facebook zici ca ai?
    Pai ia legume sa-mi dai
    Ca vecina de Farmville,
    Un like la poze cu stil,
    Un vot pentru matusica
    Ca pozeaza in Urzica
    Si e cu premii bogate:
    Plase de pai deselate
    Si un pumn voios in spate!
    S-un comment la share-ul meu
    (un articol cu tupeu
    al unui fost prof de al meu
    despre-amiba cu bombeu).
    Si sa-mi pui cit de mult tag
    Sa-mi dai poze de 9gag,
    Sa checkim-in different bars
    Sa punem poze cu cars
    Sa ne tocaim in bot,
    Ca de tine voi sti tot!
    Ur(l)aaati maaaaai!





    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragele mele femei
      Vă salut pe toate trei!
      Vă dau și add pe facebook,
      Numai dacă mai apuc,
      Că-n familie la noi
      Au sosit persoane noi:
      Isabela și Sofia,
      Gemene - jos pălăria!
      Mi-s nepoate după văr,
      Fiecare cât un...măr :))
      Stau cu ele, le hrănesc
      (Sper, un pic, să-ntineresc! :P),
      Le admir, le-alint, le schimb,
      Le-mbăiez, le pup, le plimb,
      Iar atunci când o s-apuc,
      O să-mprăștii pe Facebook
      Poza mea cu ele-n brațe.
      Vă dau voie să fiți hoațe
      Pozele să le furați,
      Like-uri multe să le dați.
      Când mă tăguiți pe mine
      Să ziceți numai de bine:
      Că-s o mătușă beton
      Că-mi stă bine cu breton,
      Că în poza de profil
      Debordez de-atâta stil.

      (Până ne-mprietenim,
      Haideți să mai și dormim!)


      Ștergere
  26. Hoωdу! Dο yοu knoω if they make аny plugіns
    to assіst with Search Engine Optimizаtiοn?
    I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I'm not sеeing
    very good ѕuccess. If you κnow of аny plеase share.
    Thank yоu!
    Review my page - castleville free items

    RăspundețiȘtergere